Akademik Köşe’de Bu Hafta “Dijital Matematik Eğitimi” Konuşuldu
Süleyman Demirel Üniversitesi Kurumsal İletişim Merkezi(KİMER) ile Radyo-Televizyon Uygulama ve Araştırma Merkezi(RATEM) tarafından hazırlanan “Akademik Köşe”nin bu haftaki konusu “Dijital Matematik Eğitimi” oldu.
Radyo Programcısı Murat Kasap’ın sunumuyla SDÜ Bilim TV YouTube hesabından yayınlanan programa Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Dr. Ögr. Üyesi Berna Aygün katıldı.
Eğitimi teknolojisiz düşünmenin mümkün olmadığını kaydeden Dr. Ögr. Üyesi Aygün, “Hedef kitlemiz yani öğrencilerimiz, dijital çağ diye geçen bir çağda esasında. Dijital Yerliler, 2000’lerden sonra doğan çocuklar olarak geçiyor ve teknolojinin içerisine doğuyorlar. Bu nesil, televizyonu, cep telefonlarını, interneti çok aktif olarak kullanıyorlar. Bunu da hem sosyal hayatlarında hem de eğitim hayatlarında kullanıyorlar. Bütün işlerini, ilişkilerini bu kanallar üzerinden yürütüyorlar. Sosyal hayatları tamamen burada. Dijital çağda öğrenciler artık bizim hedef kitlemiz, dijital yerliler sürekli teknolojide ve internette olunca, onlarla iletişim kurabilmek için eğitimin de oraya doğru entegre edilmesi gerekiyor.” dedi.
Pandemi döneminde başlattığı Dijital Matematik Eğitimini anlatan Dr. Ögr. Üyesi Aygün konuya ilişkin şunları söyledi: “Pandemiyle birlikte ciddi bir açık çıktı, bir eğitim alanı gerekti. Ben de farklı birimlerde, farklı hedef kitlelerle çalışmalar yürüttüm. Matematiği nasıl kullanabiliriz, değerlendirebiliriz diye lisans öğrencilerim olan geleceğin öğretmen adaylarıyla, öğretmenlerle ve başka öğrencilerle de çalıştım. Pandemi sürecinde bariyer oluştu. Öğrencilerle iletişimimiz kopuklaştı. Bunu giderebilmek ve aynı zamanda bu yaptığımız çalışmaları paylaşabilmek için ‘digimathedu’ adında bir web sitesi ve sosyal medya hesapları oluşturdum. Öğretmen adaylarımızın yaptığı bütün bu etkinlikleri bu mecralara yükledik. Aynı zamanda sitemizin bünyesinde bugün, matematik tarihindeki etkinlikler, önemli bilim insanlarının kısa videoları, bilim yazıları, etkileşimli araçların kullanımıyla ilgili etkinlikler, somut materyallerin nasıl kullanılacağına dair etkinlikler mevcut. Esas amacımız paylaşım sağlamaktı, etkili de oldu. Çevredeki antik kentlere, göllere gittik, matematiğin her yerde olduğu gözlemlendi. Matematik sadece sayılardan ibaret olarak görülüyor ancak matematik her yerde. Amacımız ve sloganımız buydu “matematiğin peşindeyiz”, gittiğimiz her yerde matematiği keşfedeceğiz. Her gittiğimiz ortamda hem doğayı, hem bulunduğumuz okul dışı ortamı, hem de teknolojiyi entegre ederek etkinlikler yaptık.”
İzlemek için tıklayınız