Birim Kalite Çalışmaları
• Üniversitemizin hedeflerini ve kurum kültürünü en iyi şekilde yansıtarak, etkileşime dayalı iletişim akışını sürdürür.
• Kamuoyunda üniversitemizin itibar algısını yönetir ve bununla ilgili iletişim faaliyetlerini en doğru şekilde sürdürmeyi amaçlar.
• Üniversitemizin kendisini kamuoyunda doğru ifade etmesine, bilimsel faaliyetlerinin daha görünür olmasına, toplumla tam anlamıyla bütünleşmesine, uluslararası marka değeri ve itibarının güçlendirilmesine katkı sağlar.
• Üniversitemizin etkin tanıtımı için, tanıtım ihtiyacını saptayarak buna uygun iletişim stratejisi ve planını, bunun ayrılmaz birer parçası olarak bütünleşik iletişim planlarını hazırlar.
•Üniversitenin geleneksel ve yeni medya aracılığı ile gerçekleştirilen basın ve halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek, kurum kültürü, kimliği, kurumsal imaj ve itibar yönetimi çalışmalarını koordine etmek.
•Merkezin faaliyet alanlarındaki gelişmeleri ve teknolojileri takip ederek bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak.
•Uzaktan eğitim-interaktif eğitim gibi faaliyetlerine içerik-program desteği vermek.
•Üniversitenin kamu kuruluşları, özel ve uluslararası kuruluşlar ile medya alanındaki işbirliğinin gelişmesine ve toplumla bütünleşmesine katkıda bulunmak.
•Giderek etkisi artan internete dayalı sosyal medya ortamlarını üniversitenin iletişim ve itibarını zenginleştirecek şekilde kullanmak.
•Yazılı ve görsel yayın araçlarında yayınlanan üniversite ile ilgili haber, röportaj, köşe yazısı vb. metinler ile fotoğrafları kendi imkânları ve medya takip merkezlerinden yararlanmak suretiyle tespit etmek, bunlardan Rektörlüğü haberdar etmek ve arşiv oluşturmak.
•Üniversitenin kamuoyu açıklamaları ve bildirilerini medya kuruluşlarına, ilgili kurum ve kuruluşlara iletmek.
•Üniversitenin düzenleyeceği basın toplantıları, basın turları, basın gezileri, basın kahvaltısı, kokteyl ve yemeklerini organize etmek.
Gerekli bilgiler onbeş gün öncesinden iletilmesi ve talep edilmesi kaydıyla üniversite Rektörlüğü ile bağlı birimlerin çeşitli etkinlikleriyle ilgili olarak ihtiyaç duyulan davetiye, afiş, el ilanı, poster vb. materyallerin tasarımını yapmak.
Üniversitenin yurt içi ve yurt dışında tanıtımı amacıyla kullanılacak broşür, kitap veya katalog gibi basılı materyallerin tasarımını yapmak, basımını organize etmek, bu yayınların dağıtımını planlamak ve yapmak.
Üniversitenin ihtiyaç duyacağı amblem, logo vb. tasarımları yapmak.
Süreli Yayınlar İle İlgili Görevleri:
Üniversitenin mesajlarını hedef kitlelere ulaştırma ve imaj geliştirmede kullanılan gazete bülten veya dergi gibi süreli yayınları planlamak.
Rektörlükçe onaylanan süreli yayınların hazırlanması, tasarımı, basımı ve dağıtımını sağlamak.
Üniversite öğrencisi olma aşamasındaki gençlere SDÜ’ yü tanıtmak, onların tercihlerini etkilemek amacıyla tanıtım günleri planlamak, yerinde tanıtım ve uzaktan tanıtım çalışmaları yapmak, buna hizmet eden materyalleri üretmek ve dağıtmak.
SDÜ’ yü tercih etmiş ve kazanmış yeni öğrencilere oryantasyon çalışmaları planlamak ve yapmak.
Tanıtım için uygun ortamlarda (eğitim fuarları, kariyer günleri vb.) üniversiteyi tanıtacak çalışmalar yapmak, fuar ve stant planlamaları ile görevli delegasyonları yapmak.
Onbeş gün öncesinden haber verilmesi ve iş programını aksatmaması kaydıyla üniversite ve bağlı birimlerin akademik ve sosyal amaçlı etkinliklerini takip ederek fotoğraf, ses veya video kayıtlarını yapmak.
Üniversitenin hafızasını oluşturmak ve sürdürmek adına yazı, kupür, fotoğraf ve video kayıtlarını tutmak, arşiv geliştirmek.
Çeşitli kesimlerde üniversite algısını ölçmek amacıyla kamuoyu araştırmaları yapmak veya yaptırmak, bu konuda üst yönetimi bilgilendirmek ve buna uygun iletişim stratejileri geliştirmek.
Açık Alan İletişimi İle İlgili Görevleri:
Üniversitenin çeşitli etkinliklerine dair afişlerin yerleşke ve şehirdeki panolarda yayınlanmasını sağlamak.
Yerleşkedeki açık alan duyuru panolarının kullanımını ve işlerliğini sağlamak.
Döner Sermaye Çerçevesinde Yapılacak İşleri:
Üniversite içi veya dışındaki kurumlardan gelen ve Rektörlükçe onaylanan mesleki kurslar ve uygulamalı öğretim hizmetleri, grafik ve tasarım hizmetlerini Döner Sermaye işletmesi mevzuatı çerçevesinde yapmak.
Çalışma yöntemi:
Web iletişimi konusunda Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile
Basılı işler konusunda Yayın Müdürlüğü ve matbaa yönetimi ile
Araç-gereç ve hizmet satın alma taleplerinde İdari Mali İşler Dairesi, Sağlık Kültür ve Spor Dairesi ile
Burada sayılmayan cari hizmetlerle ilgili olarak ilgili akademik veya İdari birimlerle koordinasyon ve işbirliği içinde çalışır. Birimler, Kurumsal İletişim Merkezi’nin taleplerine öncelik ve önem vermek durumundadır.
Üniversitenin kurumsal iletişimiyle ilgili olarak tüm akademik ve idari birimlerimiz bu yöndeki ihtiyaçlarını ve taleplerini Üniversitemiz Rektörlüğüne yapacakları resmi yazışmalar kanalı ile iş üretimine imkân sağlayacak uygun süreçler göz önünde bulundurularak ( talep edilen işin en az on beş gün öncesi) Üniversitemiz Kurumsal İletişim Merkezi’nden ve hizmet alanlarından faydalanabileceklerdir.
Merkez müdürünün görevleri: Merkezin faaliyet alanı ile ilgili çalışmalarda, bulunan öğretim elemanları arasından seçilir ve üç yıl süre ile Rektör tarafından görevlendirilir. Merkez müdürü, merkezi temsil ede Rektöre karşı sorumludur. Merkez müdürü çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere yönetim kurulu üyeleri arasından bir yardımcı seçebilir. Merkez müdürünün görevi sona erince yardımcısının da görevi sona erer. Müdür yardımcısı, merkez müdürü görev başında olmadığı zaman ona vekâlet eder. Vekâlet ahi ayı ve gerekli görülürse, yerine yeni merkez müdürü görevlendirilebilir.İçerik metinlerini buraya yazabilirsiniz.
Merkez yönetim kurulu; merkez müdürü ile üniversite senatosunun önereceği adaylar arasından Rektörce seçilen yedi üyeden oluşur. Görev süresi biten yönetim kurulu üyeleri yeniden merkez yönetim kuruluna atanabilir. Görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süre için yeni üye atanır. Merkez müdürü, merkez yönetim kurulu başkanıdır.Merkez yönetim kurulunun görev, yetki ve sorumlulukları:
Merkezin çalışma programım hazırlamak ve yürütmek.
Merkezin bilimsel ve idari plan ve programlarını hazırlamak.
Personel ihtiyacını belirlemek.
Görevlendirmelerde idari ve teknik personelin seçimini yapmak.
Araştırma, yayın, uygulama, öğretim ve diğer çalışma alanlarına yardımcı konularda karar almak.
Merkezin çalışmaları için gerek duyulan çalışma gruplan ve komisyonları oluşturmak. Yapılan protokol ve anlaşmalar ekseninde gerek internet üzerinden gerekse belirlenen frekans üzerinden Kurumsal İletişim Merkezinin sağlıklı ve sürekli biçimde sürdürülmesini sağlayıcı çalışmalar yapmak. Bu kapsamda teknik ve idari kararlan alarak uygulamaya koymak.
Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı Rektörlükçe görevlendirilecek elemanlar tarafından karşılanır.
2023 yılında KİMER ve iç ve dış paydaşlar ile birlikte bir dizi ekinlik yürütülmüş ve “2023 Kurum İç Değerlendirme Raporu” adıyla aşağıda belirtilmiştir. Detayları görüntülemek için linki tıklayınız.
Birimimize gelen öneriler doğrultusunda yapılan çalışmalar aşağıda yer almaktadır.
Kurum içi iletişimin daha hızlı sağlanabilmei amacıyla KİMER Talep Takip Sistemi kurulmuştur.
SDÜ web sayfasında yayınlanan haber ve duyurular SDÜ mobil üzerinden de paylaşılmaktadır.
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı oryantasyon çalışması yapılmıştır.